Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Παράθυρο στο χρόνο (Η εγκατάλειψη του Ουσάκ)

Παράθυρο στο χρόνο
Τίτλος: Παράθυρο στο χρόνο
Συγγραφέας: Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη
Σελίδες: 222
Εκδόσεις: Βεργίνα

Μια αληθινή ιστορία, βασισμένη στη ζωή της γιαγιάς Λέγκως, της προγιαγιάς μου, αλλά και των απογόνων της.

Όλη η πορεία του Κώστα και της Λέγκως και των παιδιών τους και των παιδιών των παιδιών τους από το Ουσάκ της Μικράς Ασίας. Από την εγκατάλειψη του τόπου τους κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής ως την αγωνιώδη και γεμάτη ταλαιπωρίες σωτήρια εγκατάστασή τους στη Σαλονίκη και την πρόοδό τους στη νέα πατρίδα. 

Οι δύσκολες συνθήκες διαβίωσης και η ζωή της προσφυγιάς σκορπίζουν την οικογένεια σε πόλεις και χωριά της Ελλάδας. Οι ιστορικές συγκυρίες, οι νέοι πόλεμοι και διχασμοί, οικογενειακοί και πολιτικοί, στέλνουν τα αδέρφια σε διαφορετικά σημεία του ορίζοντα, εντός και εκτός συνόρων.

Μετά από πολλά χρόνια ξαναβρίσκονται. Ποτέ όμως όλα μαζί. Και το Ουσάκ είναι ένα αναπάντητο ερωτηματικό, μια μακρινή ανάμνηση, που αναβιώνει στη γεύση ενός καζάν ντιπί, έτσι όπως το έφτιαχνε η γιαγιά Λέγκω με τ' όνομα.


Η κα Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη μιλάει για το βιβλίο της "Παράθυρο στο χρόνο"

3 σχόλια :

  1. «Το παράθυρο στο χρόνο» της κας Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη σε εκδόσεις Βεργίνα, δεν είναι απλά ένα ακόμη βιβλίο. Είναι μια αληθινή ιστορία. Η ιστορία του Κώστα Νίγδελη και της Λέγκως, ένα ζευγάρι το οποίο είχε κύρος και το σέβονταν όλοι στην κοινωνία του Ουσάκ. Το 1922 αναγκάστηκαν να αφήσουν την πατρίδα τους, λόγω της Μικρασιατικής Καταστροφής και να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα. Έτσι από το Ουσάκ, την πατρίδα στην οποία είχανε όλα τα υπάρχοντά τους, εκεί όπου έζησαν χαρές και λύπες, ο Κώστας και η Λέγκω μαζί με τα παιδιά τους ξεκινάνε ένα μακρινό ταξίδι, πλέοντας σε θάλασσες αίματος και βλέποντας τον ουρανό γεμάτο από καπνούς από τις φωτιές που έκαιγαν τις περιουσίες του κόσμου και μαζί τα όνειρά τους. Θα ταξιδέψουν στην Φιλαδέλφεια και από εκεί στην Σμύρνη όπου θα καταλήξουν στην Θεσσαλονίκη. Η Λέγκω δεν θα μπορέσει να ηρεμήσει μιας και πίσω της, εκτός από ένα κομμάτι της ζωής της, θα αφήσει και τον γιο της τον Βασίλη τον οποίο θα πιάσουν αιχμάλωτο οι Τούρκοι. Πόσο θα μπορέσει να αντέξει αυτή η γυναίκα; Θα καταφέρει η οικογένεια να σταθεί ξανά στα πόδια της;

    Ένα υπέροχο βιβλίο το οποίο με συγκίνησε αφάνταστα. Ο τρόπος που γράφει και διηγείται η κα Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη την ιστορία, είναι συγκλονιστικός. Κατάφερε να μου μεταδώσει όλα αυτά τα συναισθήματα από τον ξεριζωμό που υπέστη η οικογένεια του Κώστα και της Λέγκως καθώς και των υπόλοιπων προσφύγων. Ένα υπέροχο βιβλίο στο οποίο κάλλιστα, διαβάζοντας το, θα μπορούσαμε να συναντήσουμε την ιστορία κάποιου δικού μας ανθρώπου, μιας και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συγγενείς που έζησαν την Μικρασιατική Καταστροφή. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην κα Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη γι’ αυτό το υπέροχο, περιγραφικό και καλογραμμένο βιβλίο. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμένα αυτό το υπέροχο δώρο και το διάβασα μέσα σε μια ημέρα. Μετά από αυτό ξεκίνησα να ψάχνω πληροφορίες για το γενεαλογικό μου δέντρο! «Το παράθυρο στο χρόνο» πραγματικά αξίζει να το διαβάσετε!

    «Τότε, κορίτσι μου, δυστυχώς, είχαμε πόλεμο και ήμασταν υποχρεωμένοι να υπακούμε στις διαταγές των ανωτέρων. Κι εγώ αξιωματικός ήμουν, αλλά υπάκουγα κι εγώ σε ανωτέρους. Εκείνη την μέρα, την συγκεκριμένη, μας διέταξαν να πιάσουμε μερικούς για αντίποινα. Ειλικρινά, εγώ προσωπικά δε σκότωσα κανέναν όσο διήρκεσε ο πόλεμος. Δεν ήθελα ο άνθρωπος να σκοτώνει τον άνθρωπο. Εκείνη την μέρα, τα βλέμματά σας με σκλάβωσαν. Οι ματιές σας μου θύμισαν τις ματιές δικών μου ανθρώπων. Τα ματάκια εκείνα, που με κοιτούσαν τότε και μετά κρύφτηκαν στην αγκαλιά της μάνας σου, έφεραν στο μυαλό τα μάτια της δικής μου κόρης.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    οχι δεν το διάβασα ,δεν μπορώ να κρίνω ,διάβασα πρώτα,το απόσπασμα στο σχόλιό σου και μου κίνησε το ενδιαφέρον,.... Μετά διάβασα ΄το σχόλιό σου απο την αρχή,τελειώνοντας μου κέντρισε και την περιέργεια...πιστεύω πως θα'χει πολλά κοινά με τις ιστορίες που έλεγε η γιαγιά μου......Μπαίνει στις επιλογές για καλοκαιρινό διάβασμα...!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ -Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη, ένα βιβλίο που το διάβασα αμέσως. Πολύ καλό στην περιγραφή, στους χαρακτήρες. Βιβλίο συγκινητικό, με απλό και ωραίο λόγο, που θα το συνιστούσα να το διαβάσουν όλοι. Με καθήλωσε η δομή και η αφήγηση της αληθινής αυτής ιστορίας. Καλή συνέχεια στη συγγραφέα Αθανασιάδου Μαράκη. Πάντα επιτυχίες τις εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Μοιραστείτε το!